Novinky:
Tipy na ľahké učenie sa -- "Za život, teda hlavne za jeho prvú polovicu či tretinu, sa učíme veľa nových vecí. Už od ..." -- 21. október 2016
Trpíte astigmatizmom? Poznáme riešenie, vďaka ktorému bude vaše videnie ostré -- "Vidíte skreslene alebo zahmlene? Pravdepodobne trpíte astigmatizmom, ktorého príznaky sú ..." -- 06. august 2017
11 tipov na posilnenie imunity -- "Dobrý imunitný systém znamená menej zdravotných problémov. Naše telo je denne vystavené ..." -- 15. október 2016
3 tipy, ktoré Vám pomôžu, aby ste zostali aktívni -- "Pre veľa ľudí je veľmi ťažké nájsť motiváciu na cvičenie, začatie diéty alebo na ..." -- 15. august 2019
5 spôsobov ako šetriť životné prostredie -- "Aj vás oslovila myšlienka ochrany životného prostredia? Ak patríte k nováčikom a neviete, ..." -- 04. marec 2019
5 tipov od dizajnérov, ako zariadiť reštauráciu nadčasovo a moderne -- " Hovorí sa, že úspech každej reštaurácie závisí od troch faktorov: dobré jedlo, dobrá ..." -- 21. november 2017
7 tipov, ako si nezničiť nové dioptrické okuliare -- "Kúpa nových dioptrických okuliarov nie je jednoduchá záležitosť. Jednak musíte do tejto ..." -- 22. august 2019
Aj nové tepelné čerpadlo potrebuje pravidelný servis -- "Vykurovacia sezóna na Slovensku trvá od septembra do júna. Zhruba 5 mesiacov v roku ..." -- 05. február 2017
Aké diéty naozaj pomôžu? -- "Neviete, ale chceli by ste vedieť? Tak neváhajte a pokračujte v čítaní. Pokiaľ chcete ..." -- 09. november 2016
Ako a prečo menia ľudia prácu -- "Nie je to tak dávno, keď bola stabilná, trvalá a jednoliata práca každodennou ..." -- 24. august 2017

Z nutričného hľadiska neexistuje nič také ako superpotraviny. Pojem superpotravina bol vymyslený najmä pre marketingové účely a zvýšenie predaja doplnkov výživy. Avšak označenie superpotraviny je síce výmysel nutričných marketérov, ale označujú sa tak tie produkty, ktoré majú zvýšený podiel určitých živín a potenciálne priaznivý efekt na naše zdravie. V súčasnosti sa medzi superpotraviny zaraďujú napríklad avokádo, brokolica, cesnak, čučoriedky, chia semienka a tiež čoraz populárnejšia spirulina.

Spirulina (Arthrospira) je modrozelená riasa, ktorá žije najmä v tropických a subtropických oblastiach v jazerách s vodou s vysokým pH. Vďaka množstvu vitamínov, minerálov a antioxidantov patrí spirulina medzi najobľúbenejšie doplnky na svete. Má priaznivé účinky pre telo a mozog a patrila do jedálnička aj starých Aztékov. NASA sa už v roku 1988 zaoberala spirulinou a navrhla, aby mohla byť pestovaná vo vesmíre ako výživa pre astronautov1. V Japonsku sa spirulina pestuje za účelom výroby vitamínových tabliet.

Obľuba spiruliny je nielen vďaka množstvu obsiahnutých vitamínov ako B1, B2, B3, B6, B9, vitamín C, D, A, E, ale aj minerálov ako draslík, železo, enzýmov a tiež má vysoký obsah bielkovín (vyše 50%)

Spirulina od 4,99 € na Dr. Max

Čajová lyžička, čo predstavuje cca 7 gramov sušenej spiruliny obsahuje1:

  • bielkoviny: 4 gramy
  • vitamín C: 0,7 mg
  • vitamín K: 1,8 µg
  • vápnik 8 mg
  • železo: 2 mg
  • horčík: 14 mg
  • draslík: 95 mg

Okrem toho obsahuje spirulina ďalšie vitamíny a minerály a keď sa porovná gram sušenej spiruliny s inými potravinami, spirulina vychádza ako najvýživnejšia potravina na Zemi. Taktiež kvalita bielkovín v spiruline je vysoká a obsahuje všetky potrebné esenciálne aminokyseliny (tie ktoré si naše telo nevie vyrobiť a musia byť dodávané v strave). Spirulina pomáha predchádzať mnohým ochoreniam a taktiež je nápomocná v boji proti mnohým ochoreniam ako je napríklad cukrovka. V jednej štúdii2 podávali ľuďom s cukrovkou 2. typu 2 gramy spirulinny denne, čo viedlo k výraznému zníženiu hladiny krvného cukru. 

Výhody spiruliny pre zdravie:

  • zdroj antioxidantov na boj proti voľným radikálom
  • znižuje zlý (LDL) cholesterol
  • protizápalové účinky
  • pomáha chrániť pred srdcovým infarktom
  • môže znižovať krvný tlak (pri dávke 4,5 gramu denne)
  • zlepšuje priebeh alergie (na peľ, obilný prach či zvieracie chlpy)
  • je nápomocná pri chudokrvnosti-anémii
  • znižuje krvný cukor

Riziká užívania spiruliny

Aj keď sa podľa predchádzajúcich riadkov môže javiť spirulina ako doplnok stravy bez nežiadúcich rizík nie je to úplne tak. Každý doplnok stravy so sebou prináša určité riziká a nie je vhodný pre všetkých. Aké rizíka teda prináša spirulina.

  1. Možný obsah toxínov, ak sa spirulina pestovala v kontaminovanom prostredí. V súčasnosti sú to najmä určité oblasti Číny (niektoré suplementy so spirulinou pochádzajúce z Číny obsahovali ťažké kovy), Japonska (okolie neslávne známej Fukušimy) a spirulina pestovaná v prírodných jazerách, ktoré nie sú kontrolované. Odporúčame preto kupovať len overené doplnky výživy v bio kvalite.
  2. Spirulina nie je vhodná pre tehotné a dojčiace ženy. 

 

Veľký výber spiruliny na Dr. Max

Najnovšie články

7 tipov, ako si nezničiť ...

Kúpa nových dioptrických okuliarov nie je ...

3 tipy, ktoré Vám ...

Pre veľa ľudí je veľmi ťažké nájsť motiváciu na ...

Znížte si spotrebu vášho ...

Väčšina dnešných áut, najmä tých väčších či ...

Superprsia - doplnok ...

Sen o väčšom alebo pevnejšom poprsí majú mnohé ...

Recenzie zákazníkov ...

Horúce letné mesiace sú tu čo nevidieť. Spolu ...

Zlepšite si pamäť ...

Dnes už pamäť zďaleka tak nenamáhame ako tomu ...

  • Prev
  • Partneri
Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
Background Color
Text Color
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Scroll to top

Používaním stránky Copomoze.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality obsahu. Viac informácií...